پیش فروش دناپلاس ایران خودرو آغاز شد | با ۳۵۰ میلیون دناپلاس سوار شوید (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسیدن به حقوق و دستمزد کارگران در مجلس بسیار سخت‌تر از جلسات شورای عالی کار است  ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور: باید اطلس مشاغل استان‌ها تدوین شود

  • کد خبر: ۲۰۷۹۴۱
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳
رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور: باید اطلس مشاغل استان‌ها تدوین شود
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: اگر دانشگاه و صنعت به کنار هم نیایند، ما در کمتر پنج ساله با مشکل تامین نیروی کار ماهر مواجه می شویم.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر عرفان خسرویان در مراسم افتتاح اولین کنسرسیوم مهارت آموزی و اشتغال دانشگاه فنی و حرفه ای در خراسان رضوی که امروز ۳ بهمن ماه در دانشگاه فنی و حرفه ای شهید منتظری مشهد تصریح کرد: در روزهایی که تحریم های ظالمانه وجود دارد و صنعتگران که در خط مقدم جبهه تولید قرار دارند با مشقت های گوناگون و هزینه های بالای تولید رو به رو هستند، با این حال صنعتگران ما در حال زحمت هستند و با زحمتشان توطئه دشمن را خنثی می کنند و تلاش می کنند تولید اتفاق بیافتد.

به گفته رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، یک رکن مسئله تولید، بحث تامین نیروی انسانی است که در سند تحول دانشگاه فنی حرفه ای در دولت سیزدهم برنامه ریزی برای این شده که تکنسین ها و مهندسین حرفه ای برای صنایع کشور تامین شود که نیاز به یک برنامه جامع دارد که دانشگاه و صنعت در این موضوع دخیل هستند.

وی افزود: باید امروز که دانشجو وارد دانشگاه می شود بتواند بعد از دو سال و بدون وقفه وارد رسته شغلی مربوطه شود و‌ در واقع باید اطلس مشاغل استان را تدوبن کنیم که با کمک صنایع این نیاز سنجی  انجام شود.

به گفته خسرویان، گزارشهای مجامع بین المللی نشان میدهد در زنجیره های پبچیده صنعتی از کشورهای اطراف عقب افتاده ایم. در شهرک های صنعتی نیروی کار ماهر کمتر دیده می شود و مهاجرت نیروی کار ماهر آن  برای دستمزد بالاتر بیشتر شده  است.

این مسئول کشوری تصریح کرد: اگر تمرکز و برنامه ریزی صورت گیرد و دانشگاه و صنعت به کنار هم نیایند ما در کمتر پنج ساله با مشکل تامین نیروی کار ماهر مواجه می شویم.

وی یادآورشد: بعد از بحران کرونا در دنیا پنج محور پیشران اقتصاد در حوزه صنعت مطرح شده است.  طراحی و ساخت تولید پیشرفته و یا صنعت قطعه سازی که نیاز به تکنسین فنی دارد که به جرات می توان‌ گفت این جنس تکنسین ها در دانشگاه فنی و حرفه ای تربیت می شوند.

خسرویان اضافه کرد: حوزه دوم که در دنیا پیشگام افتصاد است حوزه صنایع حمل و نقل پیشرفته است که ایران به عنوان کمربند سه قاره، باید مسیرهای آبی و زمینی را گسترش دهد. حوزه بعدی فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی است که دانشگاه در این حوزه پشیران برنامه های خوبی در پیش دارد.

وی ابراز کرد: صنعت بعدی که پیشران در دنیا است صنعت مهندسی زیستی است که دانشگاه فنی و حرفه ای در این حوزه  متاسفانه مغفول بوده است که برنامه ربزی شده در جهت تربیت تکنسین ها در این حوزه ه چه سریعتر گام برداریم. بحث انرژی حوزه دیگر آن است که ارزان بودن انرژی از مزیت های رقابتی ما است.برنامه کنسرسیوم تاد بستری برای پیشبرد ابن فضا است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->